Related Posts with Thumbnails

i goin back home!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

Posted by K I R I M A R U~

yahuuuuu.....

perhatian kepada warga langkawi.....

anak pakcik anuar is otw BACK home....

bus at 11.00pm puduraya yang x raya2 lagi sejak dulu

keja kat umah yang standart...
= makan
=tido
=lepak
=makan
=tido
=lepak
=makan
=tido
=lepak

ish x berpekdah tol

salah 2 ... yang ni baru btol

= gi masjid dengar tazkirah
=jogging
=tolong mak abah
= gi kenduri kawinText Color
=cat rumah
=cash$$$

nut + cresent + SIR ZUL+ sapik + neorul + = malas HEHEHE

dhaaa

u start it ... u get it....  

Posted by K I R I M A R U~

just let it go.....

Start new life In JUne

when the love come 2 u

just Fuck THat Things

hOPe u can survive in the wave of life

Hikayat indah kini hanya tinggal sejarah

BESSSSSSSSSTTTT>>>>>>>  

Posted by K I R I M A R U~


pada asalnya kteorang g sunway piramid just nk tgk muvee SyUrGA CINTA 2 je.. pas 2 kan tetibe ternampak plak cam ais2 kat tengah2 medan 2 .. so kteorang wat keputusan nk try men bende mentang luncur2 ni...


dengan pantas kteorang g kat kaunter utk mmbuat pembayaran..
hARGANyA???::

DAILY
OPERATIONS
ADMISSION FEE
(RM)
OPERATING HOURS
(HOURS)

ICE RESURFACING SCHEDULE
(HOURS) **

Weekday RM 13 0900 – 2000 1200, 1430, 1700 & 2000
Saturday RM 18 0900 – 2200 1200, 1400, 1600, 1800 & 2000
Sunday RM 18 0900 – 2100 1200, 1400, 1600, 1800 & 2000
Public / School Holiday RM 21 0900 – 2200 1200, 1400, 1600, 1800, & 2000

dengan x saba2 lagi aku pon masuk ke rink ice 2..

perGhhhhhhhh..................... susah la upenye.... maklom la 1st time....

10 minit permulaan aku rase diriku sperti kanak2 yang beru belajar bejalan... licin gile..
tapikan selepas 30 minit pas 2 aku kerasakan sedikit kekonfidenan dengan langkah2 licin aku tu..
bunga aku lagi terer upenya kantoi je

setelah ku imbas kembali tahap kejatuhan aku kat rink ice 2 ermmmm lebih kurang 20 kali kot...
mmg best jatuh kat atas ice.. rse cam nak wat ice kacang , ABC je..
mase tgh meluncur 2 tetibe aku dapat satu pepatah yang boleh anda gunakan

kalau takut jatuh tegolek jangan main ice skating

orait then.. see u soooon
p/s: kualiti gambar kurang memuaskan

SyURGA CInTA - CINta ADa 3 JENis....  

Posted by K I R I M A R U~


awal2 pagi tadi aku da g lepak kat puchong nak amek barang sket nk bwk blik lgkawi.. pas 2 lepak2 pnye lepaK dok tgk estero yang saik mengulang je citenya.. Tetibe aaku tringat aku dapat 2 tiket free wayang citer SUrGA CINTA... ni kosmo punye praduan la... ade la orang 2 rajin menjawab kuiz2nye... so dapat la 2 tiket free...

pas smayang jumaat aku pon berangkat la pegi kat tgv sunway piramid... ma aihhh ramai gle babun orangnye walaupon ari jumaat tapi yang nengok cite ni de la3 lane je..

aku stori sket cite ni:


Pengarah: Ahmad Idham
Pelakon:
Awal Ashaari
(Irham), Heliza Helmi (Syuhadah), Hadziq (Ikmal), Hisham Ahmad Tajuddin (Datuk), Mustafa Kamal (Tan Sri Zakaria) dan Dian P.Ramlee (Pn. Sri Mahani).

Irham, berusia lewat 20-an anak kepada Tan Sri Zakaria dan Pn. Sri Mahani telah membesar di luar negara sejak berumur 12 tahun lagi. Dia telah bersekolah dan berkerja di sana untuk beberapa tahun dan pulang ke Malaysia kerana perlu mengambil alih syarikat milik keluarganya. Kerana terlalu lama di luar negara, cara dan gaya hidupnya tidak ubah seperti orang barat.

Sekembalinya ke Malaysia, Irham telah bertemu dengan rakan-rakan lamanya ketika belajar di luar negara iaitu Zainal dan Alex yang sangat mengenali hati budi Irham. Irham sememangnya seorang lelaki yang handal memikat gadis yang diinginkannya. Alex dan Zainal sering kalah jika bertaruh. Bagi memastikan Irham kalah, mereka mencabar Irham memikat gadis bertudung kerana mereka tahu Irham tidak menyukai gadis sebegini.

Gadis tersebut adalah Syuhadah, seorang gadis moden namun masih mempertahankan nilai-nilai sebagai seorang Muslimah sejati. Dia merupakan anak yatim dan dijaga oleh datuknya sejak dari kecil. Walaupum hidup mewah namun dia tetap dididik dengan didikan agama yang cukup. Irham melakukan pelbagai cara untuk memikat Syuhadah yang secara kebetulan merupakan guru agama di sekolah adik angkatnya iaitu Ikmal.

Hubungan Irham dan Ikmal yang tidak begitu baik sebelum ini menjadi lebih baik apabila Irham memerlukan bantuan Ikmal dalam menjayakan 'misi'nya. Melihat 'ketulusan' Irham yang berpura-pura mendalami ajaran Islam, hati Syuhadah terbuka untuk menerima Irham sebagai kawan dan dalam tempoh berkawan dalam diam-diam wujudnya perasaan kasih dan sayang.

Irham pula sedikit sebanyak dibimbing oleh Syuhadah sehinggakan dalam tempoh sebulan tanpa dia sedari dia telah melaksanakan tanggungjawabnya sebagai seorang Muslim dan dia merasa selesa dan tanpa disedari dia telah menunaikan tanggunjawab sebagai orang Islam seperti mendirikan solat.

Namun tempoh sebulan telah pun tamat dan Irham perlu berjumpa dengan Zainal dan Alex bagi menunaikan janjinya dengan membawa Syuhadah. Di depan Zainal dan Alex, Irham telah berterus-terang kepada Syuhadah bahawa dia cuma "suka-suka" dan bukanya benar-benar jatuh cinta kepada Syuhadah. Syuhadah yang mendengar pengakuan itu benar-benar kecewa. Sudahlah dia susah untuk menerima cinta dari seorang lelaki kini lain pula jadinya. Syuhadah telah membawa diri pulang ke kampung. Irham menang pertaruhan tetapi dia gagal menafikan perasaannya yang sebenar terhadap Syuhadah.

(part ni best)

last2 korang tgk la sendri...

awal : mmg best... jadi la lakonan dia
heliza : mmg cantik... tapi masih kekok menghapal skrip (ok la 2 1st time )
hadziq : cute n klaka.


mm tapi kan aku macam penah tgk la jalan crite ni same macam jalan crite indon 2.. x igt tujuk pla.. (nnt aku carik)


4 star!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


BALIK KAMPUNG.... LAALALALA  

Posted by K I R I M A R U~

30 hb jam 11 malam aku dan barang2 akan bertolak balik ke langkawi...

langkawi... nntikan aku......

aku rindu pada mu...

hakhakhak........

saper nak kirim barang???

RAKyAT SEPATUTNyA TIDAK LUPA SEJARAh KEGANASaN KoMUNIS  

Posted by K I R I M A R U~

Surat khabar Berita harian( 27mei09) melaporkan pada rakyat bahawa ada usaha pihak tertentu untuk membawa masuk semula pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin PEng.
dia sebenarnya kini berusia 85 tahun yang kini hidup dalam buangan di Thailand sejak 1961.

pada pendapat aku, dia ni adalah pengkianat negara yang patot dok dalam kubo je.

korang tahu sbb ape dia kena dok dalam kubo?

aku story sket..

parti komunis malaya ditubuhkan pada 1930 . pelbagai propaganda dirancang bagi menarik minat masyarakat cina kelas bawahan menyetai PKM. usaha itu berkesan apabila 10000 ahli baru menyertai parti itu menjelang 1934. PKM ni nak buat kerajaan komunis tetapi tidak berjaya sebab british yang memerintah pada masa tu. so, PKM protes dengan bergerak dalam hutan dan menjadi pasukan pembunuh yang bergerak secara gerila.

untuk sekian lama ramai la yang terbunuh termasuk anggota keselamatan. ribuan yang menjadi janda , duda , dan yatim piatu. bagi mereka yang terus hidup, mereka terus dihantui oleh bayang - bayang PKM pemimpin chin peng yang radikal dan kejam itu.

oleh itu , jika kita membenarkan chin peng kembali ke malaysia , ia akan mengundang kekecohan dan rasa tidak senang hati , terutama di kalangan generasi yang mengalami zaman komunis (atok2 nenek2 kite la), biarpun generasi muda kini mengetahuinya melalui bahan sejarah.

HARI - HARI SELEPAS PEPERIKSAAN AKHIR BERAKHIR  

Posted by K I R I M A R U~


Inilah detik - detik yang paling menggembirakan setiap manusia yang bernama pelajar. dadaku terasa lapang bak kuak dada di kolam renang. tetapi hatiku terdetik.. "wei ada lagi satu taun laa.." tetapi "xpe itu.. baik punyaa.. " bak kata zifi dalam raja lawak musim ke 2.

pada hari yang berikutnya aku terus melangkah ke kolam renang Kuala Lumpur milik Dewan Bandaraya.. tanpa memikirkan masa depan aku telah memilih untuk membuat renangan kuak dada tanpa merasa cemburu kepada danial bego yang berada di lane sebelah.

ku meneruskan renangan sehingga aku dapat merasakan kulit badan ku yang putih bertukar menjadi semakin hitam. hambar sungguh. jam menunjukkan pukul 4.15. lebih baik aku meninggalkan arena ini sebelum wisel dari pakcik guard bermisai lentik itu berbunyi.

chaos !! SERANGAN KUTU BABUN di Aman  

Posted by K I R I M A R U~


The hostel KEDIAMAN Aman IPIK was quarantined at tHeir oWN room for suspected influenza kutu kucing(h4n4) infection have tested positive for the virus. One of the victim , mohd jais ( not the real name ) said that he was feel uncomfortable when he was woke up in the morning. when he just look at his leg and hand there are many red2 spot like a bite by mosquito but it is not..

then he was just ignore that red spot. A couple day, the red spot become many more and become worst when 12 (plus minus.. including the writer=) more students are telling that they also have the same sign. They have been taken to the Bandar Tun Razak Clinic.

25 hb. mei .2009. pertempuran baru  

Posted by K I R I M A R U~

pertempuran medan paper audiologi bersama encik wang amatlah memilukan hati kami sekeluarga kelas

" haiyah u all baca la semua yang dipelajali mesti boleh jawab punya"

arakianlah saban hari saban tahun kami menunggu spot mu wahai encik wang...
sesuatu yang semak..
P/S: nUt kepala ko semak x cam kepala creasent?hehehe =)

TERIMA KASEH CIK YATI KU..  

Posted by K I R I M A R U~

terima kaseh daun keladi

nnt kami nak lagi..

=)

SAPE YANG MERAPU ? SOALAN ATAU CANDIDATES?  

Posted by K I R I M A R U~

HAHA mmg best soalan budaya dan pembelajaran tadi..

nsb la ade spot yang boleh membantu..

tak kurang juga candidate bbm

gua berseh beb.... cuma jeling2 jer.. haha

tapikan lect sendiri pon complain gak pasal soalan td 2.. banyak yang macam xde kene mengene ttg apa yang dipelajari..

tapi x tau la... spot the spot light..

smoga junior2 yang akan datang ni pastikan korang mendapat spot soalan dan boleh tdo selama satu sem.. xpyh blaja2... =)

esok paper cik yati

so pertuturan dalam pendidikan bercakap je ah....

dhaa..

malam sebelumnya final exam...  

Posted by K I R I M A R U~

waktu sekarang.. muka jam menunjukkan tepat 9.53 malam... gua rasa malam ni gua sungguh rilex sampai sempat tulis2 blog ni lagi... abes gua da baca pusing sana pusing sini mendenye banyak cam commen sense... gua da pening lalu gua mengambil keputusan untuk tido awal malam ni moga gua dapat bangun awal esok dengn fikiran dan akal yang cerdas... perhaps...

kpd kawan2 yang masih lagi stadi... sampai bila korang nak stadi ni?? adoit2... haha...
g asah pensel nagn pen sebelom anda diasahkan oleh lect nnt..

k la stakat ni dulu gua pon da ngantok gua tdo dulu...

wish me luck and gud luck 2 all candidates ipgm in Malaysia who r taking this final axam..

Good Luck!!!!!!!!!!!

hah exam time table for this sem...  

Posted by K I R I M A R U~

20/5 - Paper En Subki - Budaya dan Pembelajaran

21/5 - Paper Cik Yati - Pertuturan utk Kanak-kanak Masalah Pendengaran

25/5 - Paper Cik Wang - Audiologi dalam pendidikan

26/5 - Paper En Ikmal - Pengurusan dan Pentadbiran PJ dan Sukan
- Paper En Patarai - Pentaksiran dalam Bahasa Melayu

(creasent aku curik yang ko...) hehehe gud luck...

HUHU EXERCISE...  

Posted by K I R I M A R U~

I came back from tasik permaisuri for jog... with my permaisury... hehe

i feel comfortable and feel calm best one...

hahaha...

i can forget everything that mess me up...

best2...

so its maghrib already.. i need to take my bath n go 2 suwau.... ade abg jai kot toninght..

see u later... dhaa.....

A MILLION OF LUCK - JUST SHOOT IT ..  

Posted by K I R I M A R U~

GUD LUCK 2 ALL OF U GUYS..
THIS EXAM IS JUST ON THE PAPER'

FOCUSING ON BRAIN

THE AIM IS OVERTHERE

JUST DO IT!!!


DENGAN NAMA TUHAN YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG  

Posted by K I R I M A R U~

SEGALANYA TERLETAK PADA DIA

DIA YANG MENENTUKAN

MATI

AJAL

JODOH

MAUT

SEGALANYA

TERLETAK PADA KEKUASAANNYA


PASRAH PADA QODO DAN QADAR


BELAJAR MENERIMA SEADANYA

DIA TELAH MENCATATKAN SEGALANYA

BERSEDIALAH MENEMPUHINYA


TAWAKKAL DAN BERUSAHA

BUKAN DUDUK SAJA

MOGA BERJAYA DUNIA AKHIRAT

DAN

CINTAILAH YANG MAHA MENYINTAI


AND I GO...  

Posted by K I R I M A R U~

Sayu terpisah
Hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
Berhembus angin rindu
Begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

Hujan lebat mencurah kini
Bagaikan tiada henti
Kaulah laguku kau irama terindah
Tak lagi kudengari

Ku pergi..
Pergi..

Sepi tanpa kata
Terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
Apa pun kata mereka
Biarkan kenangan berbunga di ranting usia


BIARLAH IA BERLALU PERGI  

Posted by K I R I M A R U~

KENANGAN BERSAMA MU KASIH...
SEUMPAMA MIMPI DALAM MIMPI

KAN KU JADIKAN KAU KENANGAN
YANG TERINDAH DALAM HIDUPKU

KATAKU ANGGAP INI SATU MIMPI
YANG DATANG...
SEKADAR....
UNTUK MENGUJI....


There was an error in this gadget