Related Posts with Thumbnails

Tahniah Buat Hanif Hatta a.k.a HARNEP  

Posted by K I R I M A R U~






Tahniah .
Selamat Pengantin Baru
Hanif Hatta & Pasangan.
Kayuh Pelan2. 
Chow.


PERCAYA PADAKU.  

Posted by K I R I M A R U~




Lirik Lagu Ungu Percaya Padaku Lyrics
aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu
reff:
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)
agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku
repeat reff
tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu
repeat reff
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku


Source: http://liriklaguindonesia.net/u/ungu/ungu-percaya-padaku/#ixzz1ZdPaslx0


WelcoME New Blogger~!  

Posted by K I R I M A R U~ in

Tahniah kepada seorang blogger yang baru nk berkecimpung dalam dunia blog melog ni.
~ eceh.~

Selamat penjadi penulis Part time dan teruskan mengejar cita2 mu untuk menjadi blogger terhebat. Erk? Jangan lupa royalti untuk den yo. ! hehehe~**

TIPS dari Kirimaru utk Alya Wardina

Knowledge is good only if it is shared. As a new blogger,you have learned to change the Web template, and found out the tips, tricks, hacks, and tweaks of altering the Blogger template, customizing CSS, widgets, layout, blog design, inserting JavaScripts, HTML codes, Google AdSense, and other settings the hard way, through many trials and errors. **~ok copy~**

Yg penting try n error ye kak. 

SELAMAT MAJU JAYA!!!

Untunglaaa Ada Club Kereta.  

Posted by K I R I M A R U~ in , ,

hohoittttttt.............
salam ujung minggu.
den nk  story sket la . da lama x manaip naip nieh. boleh kannnnn???Aw~
 ujung minggu lepas den ada la jalan2 bersama-sama 
club kereta persona den ni. Club ni diberi nama 
 Den da join club ni hampir umur sama ngn umur Adiyat . Banyak la manfaat yang diperoleh terutama dalam penjagaan kereta yang bernama Persona ni. Aww~~
maklumla sebelum ni main boli yo kreto nk jago camno kodai yang tolongkan. asik kna tipoo jerrk. Umangai..


ni masa adiyat baru dapat Headwind sticker


ni majlis Berbuka Puasa Perdana Wanija Group


Huhoiiii tu Memembe Baru.

Sory camere Murah. Ni OPen House Wanija Group


wow taff!! erk...



korang2 yang ada kereta hebat2 ni ada x geng club untuk bertukar pandangan atau untuk secara sosialisasi?
Bagi sesetengah orang mereka berasa cam malas untuk join maybe xde masa nk bagi komitmen, anak yang ramai , xtau camna nk register or macam2 laie la. Lain Padang lain belalang. 
Ce search Google untuk keterangan lanjut.



Gila Beraya Sebagai Cekgu! houch!  

Posted by K I R I M A R U~

gila punya la lama raya baru sekarang nk ucap
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN KEPADA U'OLL2S yang menyambutnya. mudah2an SYAWAL ini memberi erti yg hebat buat kalian. huks.

raya sebgai org bekerjaya ni rase cam lain sket la cam sblom2 ni x brape byk duit. 
ni da bekerjaya ada la sket hasil titik peloh2 masin buat modal balik kampung hulur2 duit  raya kan??
sape nk duit raya?ok fine senyap je korang... xnk sudah.... *merapik gila hg***~~


nengok jela gambo2 den berayo yo...


tema raya : 2.0



peace youh..



halaman rumah kami.




bajet potoshoot hahaha..




eh? Adiyat.. mek Patin nyebokk..


tunangan org....


selamat hari raya!!!!!!


LAWATAN SAMBIL BELAJAR  

Posted by K I R I M A R U~


Pada 26 Julai yang lalu, Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI) Sk. Serting Hilir Kompleks telah membuat lawatan sambil belajar ke Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK ) Ayer Hitam. Seramai 11 murid PPKI telah menyertai lawatan ini. Aktiviti lawatan turut disertai oleh pegawai Jabatan Masyarakat daerah Jempol. Antara objektif lawatan ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan dan ilmu yang berguna kepada murid dan juga guru. Program lawatan sambil belajar ke Pusat Pemulihan Dalam Komuniti adalah  merupakan salah satu aktiviti yang telah dirancang untuk melaksanakan aktiviti sosial murid-murid. Aktiviti ini  diharapkan dapat memberi pendedahan dan pengalaman yang berguna kepada setiap peserta di dalam kehidupan sosial.






ni utk update blog sekolah ku tercinta tapi disebabkan masalah login yang hampeh ku tampalkan disini dulu.
Sekian.~

PESAN ORANG TUA :  

Posted by K I R I M A R U~

Orang tua-tua ada selalu pesan dan cakap ada banyak pantang larang dalam hidop ni. Yang aku perasankanyye pun adalah untuk tujuan keselamatan dan kesihatan anak2 generasi2 x ni. =p. Aku pon sebagai generasi terbilang ni kadang - kadang mencari logik di mana keampuhan dan kekuatan pesan - pesan orang tua ni. Lagipon anak - anak muda ni bukan da nk percaya sangat da pon orang tua-tuan pesan neh. 

contohnyakan :

jangan potong kuku malam2 nt hantu paku datang
jangan lalu bawah penyidai ntt kepala kena potong
jangan makan nasi berlapik 2 pinggan nnt kurang rezeki
jangan bertunang lama-lama nnt jodoh pendek.

baru nk menyangkal tgk tup2 si APEK (ce baca ni) da pon xde jodoh ngan awek beliau
tup2 si ALLY ISKANDAR pon da bergolak. MAWI apatah lagi. 
Tapi apa2 pon jodoh ajal maut di tanganNYA.
ORG TUA2 NI MAKAN GARAM DULU DAri KIta kan?
Okay MAk saya Follow. =p

MOTIF EnTry : Dengar cakap Orang Veteren. 

SALAM RAMADHAN.  

Posted by K I R I M A R U~



Kejayaan yang bermakna ketika berpuasa ialah dengan 

menjadikan semua pancaindera dan organ seperti mata,

 telinga, hati, dan fikiran turut sama berpuasa bersama-sama 

perut.


SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN BUAT SEMUA MUSLIMIN & MUSLIMAT DI SELURUH DUNIA.

PERSONA CINTA~  

Posted by K I R I M A R U~

Salam Israk dan Mikraj.
Catatan ini dibuat pada hari cuti umum negeri sembilan sempena peristiwa israk dan mikraj.
hoho~.

Erm arini nk story sket la kat korang pasal kehadiran persona cinta baru dalam hidopku. hukhuk
Aku baru je angkat kuda perang neh dalam dua minggu dari tarikh post ni. *plasik pon ada lagi tau * hehe
Alang2 mengangkat bio la bosa2 sket kan. Al maklum la planing tu perlu kan. Apabila kita gagal merancang maka kita merancang untuk gagal. Eceh. =p



Nama : ADIYAT
Tarikh Lahir : WVK
Tempat Lahir : KUALA LUMPUR
No. Ahli Club : PE 829




Adiyat 



blom transform

  
Bau Kedai x?






Dengan kehadiran Adiyat semoga tros menyuntik semangat utk berjaya dlm hidup dunia akhirat.

AKU, LIM DAN ISLAM  

Posted by K I R I M A R U~

Aku punya seorang rakan baik dari zaman kanak-kanak. Lim Wei Choon. Sana-sama bersekolah rendah hingga ke peringkat menengah . Selepas SPM. Aku masuk ke Tingkatan 6, manakala Lim dihantar keluarganya melanjutkan pelajaran ke Amerika Syarikat. Kenangan sewaktu kanak-kanak hingga ke zaman remaja terlalu banyak yang dikongsi bersama.


Setiap kali hariraya menjelang, Lim pasti berkunjung ke rumah ku untuk menikmati dodol arwah ayahku yang amat digemarinya. kadangkala, jika ada kenduri kendara dirumahku, pasti Lim akan turut serta. Aku jarang ke rumahnya kecuali umtuk beberapa sambutan seperti harijadi dan juga Tahun Baru Cina. Aku takut dengan anjing peliharaan keluarga Lim.


Dengan Lim juga aku belajar matematik manakala subjek Bahasa Malaysia sering menjadi rujukannya padaku. Kenangan-kenangan seperti memancing, mandi jeram, ponteng sekolah untuk melihat pertandingan 'breakdance', semuanya kami kongsi bersama-sama. Apa yang ingin kunyatakan ialah, warna kulit dan perbezaan ugama tidak pernah menjadi penghalang persahabatan kami. 20 tahun telah berlalu, Lim telah menetap di Amerika setelah berjaya 
mendapat Green Card, beliau bekerja disana. Itu yang kuketahui dari kakaknya.


Hubungan ku dengan Lim terputus setelah dia melanjutkan pelajaran. maklumlah, dizaman kami dulu tiada internet, email atau telefon bimbit, yang ada cuma sesekali menghantar poskad bertanya khabar. Untuk menulis surat kepada lelaki amat malas kami rasakan. 


Suatu pagi. Aku bertembung dengan kakak Lim di pasar , kakaknya memberitahu Lim akan pulang ke tanahair. Dan aku amat terkejut dengan berita yang kudengar dari kakaknya.

" He's name is no more Lim Wei Choon. He's now Ahmad Zulfakar Lim since 5 years ago. ..Subhanallah!

Syukur Alhamdulillah, rakan baikku telah menemui hidayah dari Allah S.W.T. Memang aku tak sabar untuk berjumpa dengannya lebih-lebih lagi setelah menjadi saudara seagama denganku. 

Hari yang kutunggu-tunggu telah tiba, dan petang itu aku berkesempatan bertemu dengan Lim dirumahnya. Ada satu keraian istimewa sempena menyambut kepulangannya. Ketika aku tiba, tetamu sudah semakin berkurangan. ..

Assalamualaikum..Itulah kalimat pertama dari mulutnya, wajahnya sudah jauh berubah, air mukanya amat redup dan tenang.

Aku menjawab salam dan berpelukan dengannya dan kami menangis umpama kekasih yang sudah terlalu lama terpisah. 

'Ini dia olang memang sudah manyak lama kawan, dari kecik ini dua olang" Ibu Lim menjelaskan pada beberapa orang tetamu yang melihat peristiwa kami berpelukan dan menangis itu. Tetapi aku bukan menangis kerana apa, tetapi kerana amat sebak dan terharu dan sangat bersyukur melihat keislaman rakanku. Lim mengajak aku duduk dibuaian dihalaman rumahnya untuk berbual-bual. beliau masih fasih berbahasa melayu walau sudah lama berada diperantauan.

Talha, kau kawan baik aku kan? betul tak? .Memanglah..Kenapa kau tanya macam tu?kalau kau kawan baik aku, Kenapa kau biarkan aku diseksa?

Sorry Lim. Aku tak faham..diseksa? What do you mean?

Cuba kau fikir, kita ni kawan dari kecil. Aku ingat lagi, rumah kau tu, is my second house.

Tapi, mengapalah kau tak pernah ceritakan pada aku tentang Islam? Mengapa aku kena pergi ke US baru aku dapat belajar tentang Islam? Mengapa bukan di Malaysia, negara Islam ni?

Dan mengapa aku di Islam kan oleh seorang bekas paderi kristian?

Aku terdiam, kelu tak mampu menjawab. Dan Lim terus berkata-kata.Kalau betullah kau kawan baik aku, Kenapa kau cuma nak baik dengan aku di dunia saja? kau suka tengok kawan baik kau ni diseksa didalam api neraka?

Kau tahu, kalaulah aku ni tak sempat masuk islam hingga aku mati. Aku akan dakwa semua orang melayu Islam dalam kampung kita ni sebab tak sampaikan dakwah dan risalah Islam pada aku, keluarga aku dan non muslim yang lain.Kau sedar tak, kau dah diberikan nikmat besar oleh Allah denagn melahirkan kau didalam keluarga Islam. tapi, nikmat itu bukan untuk kau nikmati seorang diri, atau untuk keluarga kau sendiri, kau dilahirkan dalam Islam adalah kerana ditugaskan untuk sampaikan Islam pada orang-orang yang dilahirkan dalam keluarga bukan Islam macam aku.

Aku masih tunduk dan terkata apa-apa kerana sangat malu.Berdakwah adalah tugas muslim yang paling utama, sebagai pewaris Nabi, penyambung Risalah.

Tetapi apa yang aku lihat, orang melayu ni tiadak ada roh jihad, tak ada keinginan untuk berdakwah, macamana Allah nak tolong bangsa melayu kalau bangsa tu sendiri tak tolong ugama Allah?Aku bukan nak banggakan diri aku, cuma aku kesal..sepatutnya nikmat ini kau kena gunakan dengan betul dan tepat, kerana selagi kau belum pernah berdakwah, jangan kau fikir kau sudah bersyukur pada Allah.

Dan satu lagi, jangan dengan mudah kau cop orang-orang bukan Islam itu sebagai kafir kerana kafir itu bererti ingkar. Kalau kau dah sampaikan seruan dengan betul, kemudian mereka ingkar dan berpaling, barulah kau boleh panggil kafir.

Aku menjadi amat malu, kerana segala apa yang dikatakan oleh Lim adalah benar! dan aku tak pernah pun terfikir selama ini. Aku hanya sibuk untuk memperbaiki amalan diri sehingga lupa pada tugasku yang sebenar.

Baru aku faham, andainya tugas berdakwah ini telak dilaksanakan, Allah akan memberikan lagi pertolongan, bantuan dan kekuatan serta mempermudahkan segala urusan dunia dan akhirat sesorang itu.Petang itu aku pulang dengan satu semangat baru.
Aku ingin berdakwah!

Lim yang baru memeluk Islam selama 5 tahun itu pun telah mengislamkan lebih 20 orang termasuk adiknya. Mengapa aku yang hampir 40 tahun Islam ini (benarkah aku islam tulen) tidak pernah hatta walau seorang pun orang bukan Islam yang pernah kusampaikan dengan serious tentang kebenaran Islam?

Semoga Allah mengampuni diriku yang tidak faham apa itu erti nikmat dilahirkan sebagai Islam.

P/s : sebagai Tauladan.. 

Gambar Sekitar Sukan Tahunan SK Serting Hilir Kompleks.  

Posted by K I R I M A R U~ in




Tanggal 25 April aritu SK Serting Hilir Kompleks telah berjaya melaksanakan aktiviti sukan dan balapan 2011 dengan lancar dan jayanya.

korang Usya jela gambaq2 yang basic ni ek.










gila.


P/S : ada-ada aja

Bila Gaji Menjelma...  

Posted by K I R I M A R U~

Bila gaji pertama menjelma fikiran mula melayang entah kemana.... ditenung pokok-pokok di kolam air seperti melambai lambai agar duit itu gugur seperti dedaunan pokok air.

Menghembus nusantara sambil memegang joran kecil si kawan ku.... Ikan tiada seolah-olah memerli joran kayu lama.

Semoga Bertabah.

Rama-rama Yang Mengilai  

Posted by K I R I M A R U~

Dolu2 kat maktab aku mmg ganas. Apa yang ganas nye? huks akulah Kadet Remaja Sekolah. a.k.a KRS atau Keras. Tapi tu dulu la.. skang aku da jadi geng doktor2 semalaysia dah. Akulah Bulan Sabit Merah. Minggu Lepas n lepas aku da ditugaskan untuk anta budak berkamping 3 Hari 2 Malam @tv9. Pastu aku ngn konfident dan semangatnya telah berjaya membawa budak2 thn 6 nseb 4 orang jek oh... lelaki kesemuanya.


Nak dijadikan cerita seram ni.... korang stndby....

pada malam pertama aku tido kat sane*SERTING ULU* nama temptnya.MMG ULU. perjalanan dari sek aku kira2 1 jam 30 minit 80mph. dah sampai tu khemah pon didirikan.................


selepas taklimat diberikan dan makan dan bla bla bla.. tibalah masa untuk waktu tido...

(korang tgk dalm pic ni,, mmg hutan banat lah mmg nice)


ha masa waktu tido sekitar jam 12 a.m aku ambil keputusan utk tido di luar pondok guru tuh. aku tido dalam khemah bersama seorang rakan guru jualah.Tetiba hujan turun dengan sangat lebat. disebabkan aku seorang guru yg berdedikasi aku pon pergilah jenguk2 anak2 murid dalam khemah tuh, yelah risau punya pasal. Naseb baik khemah yang aku bwk tu khemah baru, jadi xdela masalah kebocoran nye.

ok jam 2 a.m hujan masih belom berhenti, aku bukak zip khemah nk g tgk anak2 ribena tu. tetiba....
nngggggggggeeeeeehihihiheihihiehiehiehiehieh
ngeeeeeeeehehehehihihihihiheiheiheihiehei
ngeeeeeeeeeehihihihihihihihih

mengilai2 habaq hang.


aku tutup khemah terus buat2 tido agar suara tu x nampak aku....


bye.




cikgu pasang khemah nice mmg xkn bocoq punya.



rama-rama boleh mengilai x?




mandi basoh kaki je.



kawan2 bru persatuan berehat sepanjang masa.Opsss...



anak tahun 6


KIRiMaru : Petang ni my team Sk Serting Hilir Kompleks ada lawan friendly bolasepak bersama SK2 lain. Gud LUck. Gila Bizi. Buat2 Bizi. 

Majlis Tilawah Al-quran MSSD Jempol 2011  

Posted by K I R I M A R U~

Salam Sejahtera.
Pada sabtu lepas  26Hb Mac 2011 telah berlangsungnya majlis tilwah al-quran peringkat daerah. Perkaitannya ialah ese telah dibei tugas dan tanggungjawab untuk menjadi jurulatih kepado pasukan nasyid sekolah. Ese pon bukannyo tero sgt bab2 naysid ni. Tapi berbekalkan pengalaman semasa sekolah menengah dulu2, ese pon menyahut la cabaran tuh besama2 ustazah sek ni.

Pas tuh ada la dlm 25 sekolah area Jempol ni mengambil bahagian. Berlansunglah denagan jayanya pada 26Hb arituh. Naseb x menyebelahi pasukan Ese , x taulah kek mano ei silap nyo. Ese sesekolah menerimanya seadanya.(mampos).

Tapi yang menariknya pasukan kompang selawat dan bercerita lelaki sek den layak untk ke peringkat kebangsaan,.

 Sek Keb Palong 9. Tahniah tempat ke dua



 Inilah budak2 ese. Beriyo sgt kan hah hamek ko!




Ini pon sama. HUh... Naseb la cikgu korang ni ensem *tetiba*



Hah pucat muko...



Juri semua ustazah2. Hai ustazah **~


 Geng Biru.







NI la geng KOmpang selawat. Tahniah. huks walapon korang bising cikgu ttp amek gamba korang.~




Nice la sangat 


makan Time.


Tahniah kepada semua. Nice.

KIRIMARU : SOK G BEKHEMAH PULAK. SEMPENA PERKHEMAHAN PBSM DAERAH. SONOK JADI CEKGU NI.  BYE

SEKOLAH KEBANGSAAN SERTING HILIR K0MPLEKS. sesuci embun pagi  

Posted by K I R I M A R U~


Sekolah ku terciNta
Di sini medan menimpa ilmu
Hati nuraniku berkata
Wawasan murni tetap ku kota
Gurunya dedikasi
Mendidikku tiada rasa jemu
Bakti mu seluas
Lautan mendidik putra putri tercinta
Akan ku buktikan
Dengan penuh tekad
Untuk menjadi warga berguna
Sekolah Kebangsaan Serting Hilir Kompleks
Terbilang di kalangan terbaik
Sesuci embun pagi
Semerbak harumnya kasturi
Berilmu beramal bertaqwa
Itu harapan ayah dan bonda

KIRIMARU : MMG BEREMBUN PAGI2..

Hari - Hari Kebesaran Beta (2)  

Posted by K I R I M A R U~


Al maklumlah Konvo 5 thn sekali so entrynya mampu mencecah hingga ke lima episod la
hahahahaha...
ni gamba saya bersama keluarga la pulak
eccececece.....
layan jela..













KIRIMARU :  sekali seumo hidup ke tiga kali seumo hidop ke.? tepok dada tanya otak....

There was an error in this gadget