Related Posts with Thumbnails

PERLUKAH KITA SAPU DIORANG SEMULA??  

Posted by K I R I M A R U~

Selasa lalu, sekumpulan rakyat Indonesia melakukan gerakan provokasi 'Sapu Orang Malaysia' di Jalan Diponegoro, Jakarta.

Dalam demonstrasi tersebut, penunjuk perasaan yang bersenjatakan buluh runcing menahan kenderaan dan bertanya identiti mereka bagi mengesan rakyat Malaysia ekoran isu berbangkit berhubung tarian Pendet.

Sementara itu, Dr. Mahathir berkata, kerajaan Malaysia perlu berhubung dengan kerajaan Indonesia untuk meminta kerjasama supaya sentimen itu dihentikan.

Beliau berkata, perkara yang kecil itu tidak sepatutnya menyebabkan hubungan yang baik selama ini menjadi rosak.

"Sebenarnya perkara ini remeh sahaja, bukan perkara besar. Dia kata kita curi lagu, curi tarian, itupun bukan kita yang buat, orang lain buat," katanya.


APABILA GUA MEMBACA ARTIKEL NI ..
TETIBA JANTUNG GUA BERGERAK SEPERTI KUDAKU LARI GAGAH BERANI


KITA ( MALAYSIA ) SEPERTI Tun Ucapkan > kita tidak mencuri pon lagu2 atau tarian2 pendet jaddoh yang pape tah dan pihak lain yang mengeksploitasi bende2 ni.
yang kesiannya warga Malaysia kat sana la..

helloo... kita(MALAYSIA) kat sini banyak lagi la tarian2 tradisional... yang best2 lagi meletop....

kekwa = malas
puncanya..
orang yang yang mengeksploitasi bende2 ni pon satu
cariklah tarian kuda kepang ke makyong ke mcm2 lagilah
ape korang rase ??
cube komen sket..

This entry was posted on Friday, September 11, 2009 at Friday, September 11, 2009 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 CLICK HERE 2 COMMENT

1. Budaya / adat / warisan adalah sama x boleh nak salah kan MALAYSIA. kenapa x nak popularkan sendiri kalau tu mereka (indo) punya. bila MALAYSIA popularkan mula kecam MALAYSIA curi budaya mereka. INDONESIA, kamu mmg cetek.

2. Taraf pendidikan yang rendah di INDONESIA menyebabkan mereka cepat melenting. pergilah sekolah dulu ok.

- rakyat Malaysia -

Saturday, September 12, 2009

tahniah diatas kesedaran
mmg btol 2..
mereka(indo) mmg cetek ilmunya dan suka membuat huru hara tak tentu pasal...tah pape la kan?

tahniah!

Saturday, September 12, 2009

indonesia ni orang2nya memang cepat baran kot. especially org jakarta (based on apa yang kawan saya kata berdasarkan lawatannya ke sana).

ntah apa yang diorang rasa bagus sangat. realitinya ramai orang mereka datang ke m'sia.

patutnya diorang tu fikir secara logik. kalau bagus sgt negara dirang tu, apsal berduyun2 org diorg datang sini. siap ada yang tempah maut sebab datang secara haram.

ish3x...

Sunday, September 13, 2009

bukan setakat cetek ilmu. emosi dan rasional pun cetek.

Sunday, September 13, 2009

YA ASILAHMUHAJER...BETOL 2 MEREKA INILAH YNAG DIKATAKAN TIDAK SEDAR DIRI.. X SEDAR DEK UNTUNG.. MAIN SEBAT JE..HOOO

Tuesday, September 15, 2009

Post a Comment

There was an error in this gadget