Related Posts with Thumbnails

cam BAGOS.....  

Posted by K I R I M A R U~

Pengarah Kajian Sosiologi Indonesia, Khairudin Harahap berkata, statistik menunjukkan terdapat 10,000 wanita Indonesia telah mendaftar dengan agensi-agensi pekerjaan di negara mereka untuk mendapatkan peluang bekerja sebagai pembantu rumah di Malaysia.

Beliau berkata, rakyat Indonesia itu yang benar-benar memerlukan pekerjaan bagi menyara keluarga tidak boleh menunggu terlalu lama untuk memasuki negara ini.

Katanya, dalam keadaan terdesak begini, mereka mudah termakan pujukan tekong-tekong agar memasuki Malaysia secara haram.

"Hampir tiga bulan kerajaan Indonesia membekukan pembekalan pembantu rumah republik itu ke Malaysia.

"Sepanjang tempoh itu, seramai 10,000 wanita Indonesia sudah mendaftar untuk menjadi pembantu rumah di sini dan mereka ini benar-benar memerlukan pekerjaan kerana majoritinya miskin," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.


cube korang pikir , golongan rakyat indonesia kat sana menghina , mengutuk , mencaci , memusnahkan orang2 malaysia dengan mcm2 agenda taik diorang...

tapi 2 la , tempat yang diorang hina ni la tempat untuk mencari rezki demi mengeyangkan perot busuk diorang jgk....

korang bleh lawat geng blog kite jgk kat http://www.buaya-merah.blogspot.com/
tgk la ape diorang wat... thanks buaya merah 4 sharing...=)

perhatikan , analisis , selesaikan.........

any comment?

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN  

Posted by K I R I M A R U~


Hampir kesemua blog2 yang aku follow entry baru2 ni kesemuanya berkaitan dengan raya....


so mmg mood raya pon kan ... setahun hanya sekali =)


so sebelom aku memflightkan diri ke rumah ayahanda dan bonda izinkan aku mengucapkan



SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN


KEPADA SEMUA KAWAN2 BLOGGERS SEKALIAN..


ANDAI ADA YANG TERASA HATI DENGAN KAHADIRAN AKU MENGGANGGU HIDUPMU


BERJUTA KEMAAFAN KU PINTA...


tak kira lah dari hujung header hingga ke footbase(amende ni) aku menghulurkan cursor dan keyboardku


maaf dipinta...


sekian


post akan bersambung di lepas raya yang nyata


JAGA DIRI HIASI PERIBADI

ACARA BERBUKA PUASA  

Posted by K I R I M A R U~

ACARA :
BERBUKA PUASA PERDANA KELAS G 6 .3

TEMPAT :
PROMTIP THAI BBQ AND SEAFOOD , BANDAR SRI PERMAISURI

TEMA :
BUSANA MELAYU

MASA :
6.30 - 8.00 P.M

VVIP JEMPUTAN :
ENCIK RAZAK DAN KELUARGA (TUTOR TERBAIK )

TENTATIF :

BACAAN AYAT2 SUCI ALQURAN DAN TAHLIL O USTAD NAZMI

UCAPAN TUTOR TERBAIK 2009

STANDBY UNTUK MAKAN DGN LAHAPNYA.

TARAWIKH MENGIKUT TEMPAT KEDIAMAN MASING2

TIDUR LENA  

Posted by K I R I M A R U~

tidur lena
jika
melayu bangun
dari
tidur yang lena

PERLUKAH KITA SAPU DIORANG SEMULA??  

Posted by K I R I M A R U~

Selasa lalu, sekumpulan rakyat Indonesia melakukan gerakan provokasi 'Sapu Orang Malaysia' di Jalan Diponegoro, Jakarta.

Dalam demonstrasi tersebut, penunjuk perasaan yang bersenjatakan buluh runcing menahan kenderaan dan bertanya identiti mereka bagi mengesan rakyat Malaysia ekoran isu berbangkit berhubung tarian Pendet.

Sementara itu, Dr. Mahathir berkata, kerajaan Malaysia perlu berhubung dengan kerajaan Indonesia untuk meminta kerjasama supaya sentimen itu dihentikan.

Beliau berkata, perkara yang kecil itu tidak sepatutnya menyebabkan hubungan yang baik selama ini menjadi rosak.

"Sebenarnya perkara ini remeh sahaja, bukan perkara besar. Dia kata kita curi lagu, curi tarian, itupun bukan kita yang buat, orang lain buat," katanya.


APABILA GUA MEMBACA ARTIKEL NI ..
TETIBA JANTUNG GUA BERGERAK SEPERTI KUDAKU LARI GAGAH BERANI


KITA ( MALAYSIA ) SEPERTI Tun Ucapkan > kita tidak mencuri pon lagu2 atau tarian2 pendet jaddoh yang pape tah dan pihak lain yang mengeksploitasi bende2 ni.
yang kesiannya warga Malaysia kat sana la..

helloo... kita(MALAYSIA) kat sini banyak lagi la tarian2 tradisional... yang best2 lagi meletop....

kekwa = malas
puncanya..
orang yang yang mengeksploitasi bende2 ni pon satu
cariklah tarian kuda kepang ke makyong ke mcm2 lagilah
ape korang rase ??
cube komen sket..

APE EK ENTRY KALI NI...  

Posted by K I R I M A R U~

Da lame la x post rasa begitu janggal sekali ..
maklumla minggu2 yang sangat sibuk sedang menjalari diriku ini..
time kesedaran watu berlalu pada jam 12 malam..

tgk2 jam "alamak dah pkol 12 a.m laa..."
ape yang aku sempat buat ??
badan penat mate ngntok..

benda yang sepatotnya aku buat..

1) kerja pn madinah
2) Pdk yang semakin x tau arah tujunya
3) kerja BM en Hasizan Lawyer kelas g6.3 "( saya failed disitu para pelajar)"
4) kemaskini fail praktikum yang mane ntah duduknya.

tapi yang aku buat :

1) g bazar (penting beb ) berjam2 lamenye
2) balik tarawikh makan moreh sambil chating nagn pak imam (penting 2 beb )
3) balik bilik lepak mengumpat habis2an bersama ahli kelab(sbb siang berposa)
4) dok kemas bilik yang mmg x pernah kemas walaupun dikemas berulang kali dikemas

internet plak baru ok..

xpela wat la slow2... kata bunga..
jangan asik dok berangan jek..


sekian jumpa lagi..
nak g bazar... hahahhambar...
daaa..

JOM TAMBAH PENDAPATAN DENGAN KERJA NI  

Posted by K I R I M A R U~

ANDA DIJEMPUT HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

KEKOSONGAN JAWATAN:
A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA:
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil.
Anda tidak perlu bawa pingat.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta (yg banyak).
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
Sila bawa dokumen asal Iman dan Amal.

PANEL/PENEMUDUGA:
Mungkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON:
Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda
pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan
bengis kepada orang-orang tertentu. Ia diberi nama Izrail.

TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI:
Hadis hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud begini:
Sabda Rasullah SAW: "Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu diletakkan di dalam kuburnya, se
sungguhnya jenazah itu mendengar suara terompah kasut) orang2 yang menghantarnya ke kubur pada
saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika mayat itu seorang muslim, maka solat yang dilakukannya
ketika beliau masih hidup di dunia akan diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan disebelah kanan
nya, zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan daripada sedekahjariah, silaturrahim,
perkara kebajikan dan ihsan diletakkan dihujung dua kakinya.

Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata kepada malaikat : dari arasku tidak ada
jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah ke sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya : dari arasku
tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah kesebelah kiri, maka zakat berkata kepadanya : dari
arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian di datangi dari arah kedua hujung kakinya dan berkatalah amal-
kebajikan : di bahagianku tidak ada jalan masuk. Maka malaikat berkata kepadanya : Duduklah kamu.
Kepadanya (mayat) memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat bertanya kepada
mayat itu : Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa ber
cakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu : Tinggalkan aku
sebentar, aku hendak sembahyang. Maka berkata malaikat : Sesungguhnya engkau akan mengerjakan solat
(boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang kami tanya ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki
-laki Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepada
nya? Maka berkata mayat itu: Laki-laki itu ialah Nabi Muhammad saw dan aku naik saksi bahawa nabi
Muhammad saw itu ialah pesuruh Allah yang membawa kebenaran daripada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka
malaikat berkata kepada mayat itu : Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan dengan
demikian juga kamu dibangkitkan semula diakhirat insya'Allah. Kemudian dibuka baginya satu pintu syurga,
maka dikata padanya itulah tempat kamu dan itulah janji Allah bagi kamu dan kamu akan berada di dalamnya.
Maka bertambahlah gembira mayat itu. Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70 hasta dan disinari cahaya
baginya"

Nampaknya pertahanan kita perlu kuat dari semua aras (kepala, kanan, kiri dan hujung kaki).!

Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.

Wallahu-a'lam. Semoga berjaya dlm temuduga ini....

CAM BEST IKLAN NI SO AKU PON COPY DARI BLOG SORANG BRO NI
SEMOGA RAMAI2 MENDAPAT SEDIKIT MANFAAT DARINYA..
http://blog-gaara.blogspot.com/..
THANXS

KERJA+ WORK + ASGNMENT =  

Posted by K I R I M A R U~

selepas tamatnya sebuah praktikum akan berlaku lah semula rutin2 harianku sebagai seorang pelajar untuk mengabihkan segala-mala kerja2+asgmnent yang x pernah putus2 semenjak bergelar seorang pelajar ni.. biasala tu kan...nama pon pelajar yang sedang belajar..


xpelah lagi setaun beb!!!

x saba nak mengabihkan sisa2 hidup di sebah institusi pengajian
tapikan laen plak ngan org yg dah bekerja...
seronok lagi kalo zaman2 belajar..
biasala lumrah kehidupan manusia...

There was an error in this gadget