Related Posts with Thumbnails

BUkan Ikan BIasa...  

Posted by K I R I M A R U~




hati - hati di lambung ombak....

sabtu lalu seawal jam 9 pg ditemani cik bunga telah bertolak ke sg congkak yang jauh dari ibu kota yang palsu (erm jauh ke?) telah selamat sampai dan memulakan acara berbeku (mmg beku) untuk juadah makan pagi dan tgh hari.

mmg best kalo pegi seawal pagi coz mmg sejuk dan banyak pilhan tempat yang best untk bermandi manda dan memancing..

setelah berjaya melekatkan api gua meninggalkan bunga untuk meneruskan aktiviti pembakaran terbuka tersebut. gua mengambil keputusan untuk memancing!

*MEMANCING... yes best gle sebab gua da lame gian untk memancing yang menjadi hobi gua n kengkawan di LANGKAWI.. disebabkan kegianan ini gua telah berjaya mencari kit2 memancing di sekitar KL ni.

bermodalkan tali tangsi saiz 10paun dan matakail saiz 1/ gua menurunkan matakail dan tangsi sepanjang sejengkal di muara sungai yang sejok gle babon.

umpan pertama yang gua gunakan = jagong bakar

berbaloi = BERJAYA!!! ikan lampam sebesar tapak tangan berjaya gua daratkan.. huhu..




umpan ke 2 yang gua gunakan cacing yang berada di sekitar kawasan tersebut :

BERJAYA!!! == ular air yang sebesar lengan yang berjaya menggigit cacing comel 2...

HAH ULAR AIR?????'

sebaik saja gua menaikkan ular air 2 , gua dah menggigil kepala lutut spontan perkara 2 gua melepaskan kembali tali pancing dengan ular tersebut kedalam air.. pancing 2 gua ikat kat pokok yang berada di kaw. tersebut..

GRRR..... gua naik kedarat... (ambek spek nagn pisau ...nak tgk dgn jelas apakah menatangnya 2)

(bunga memerhati dari jauh)

gua : ade ular laa
bunga : hah?? ular makan cacing ker? (excietd)
gua : budak ni.. ntahla jom la g tgk..
bunga: (ikot = buat2 brani)

setelah sampai gua da nampak tali pancing semakin tegang.. kelihatan bdanya yang mengeliut2 dan bercorak petak2.. kepalanya? telah tersepit di celah batu akibat cuba meloloskan diri..

gua : owhhhhhh........ ni IKAN TILAN laa.....
bunga : ikan ape 2 belut ke ? bleh makan ke?
gua : mmg la dia bleh makan kalo x mati la "dia"
bunga: hurm...

gua mengambil keputusan untuk melepaskan IKAN TILAN tersebut kerana gua agak kegelian disitu.. walaupun ikan ini dikatakan sedap untuk di buat masak padas, di baka.. kalo jual kat cina mmg beharga..

*nseb pnah tgk ikan ni mase kecik2 dulu= ikan tilan dikatakan satu geng dengan belut..*


IKAN TILAN = sangat menarik

*FAKTA* Tilan merupakan ikan predator yang mencari makan di malam hari, seringkali tidak bisa bertoleransi dengan ikan lain dan senang menyendiri. Ikan ini hidup di substrat berpasir atau yang berlumpur dan lebih menyenangi daerah dengan intensitas cahaya yang rendah dengan suhu 24 – 280C dan pH 7.Tilan dapat ditemukan terutama di sungai bagian hilir.



gua terus meletakkn pancing dan terus menjadi pelatipus di dalam air..
bermandi manda dan lampam fresh menjadi hidangan.


KIRIMARU* = sangat teruja .. kenagan pancing - pancingan..=)

This entry was posted on Sunday, November 8, 2009 at Sunday, November 08, 2009 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

15 CLICK HERE 2 COMMENT

Anonymous  

hehe keseronokan berlaku di situ..
pagi ke petang...sangat seronok ;-)
kan2

Monday, November 09, 2009

hahaha
kat ulu bendul wa jumpa ikan bilis dowh..haha

Monday, November 09, 2009

hahahahaha muaaxhmuaxh

Monday, November 09, 2009

amai:

aku jumpe jerung kat ulu bendul

wakakaka

Monday, November 09, 2009

gua nak gambar bunga, bukan TILAN...

argghhh....!!!!!!!!!!1

Monday, November 09, 2009

KIMISAI :

HAHA...
GAMBAR BUNGA SUSAH NAK DIAMBIL
HUUUHU

Tuesday, November 10, 2009

KIMISAI KO PNH TGK KE IKAN TILAN 2?
LALALA~

Tuesday, November 10, 2009

umpan ngan jagung bakar jer

Wednesday, November 11, 2009

HEHE NORLIA :

pakai jagong jer
ikan 2 blom pnah test lagi 2..
2 dia main sebat je
hehehe

Wednesday, November 11, 2009
Anonymous  

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Friday, November 13, 2009

kIRimaRU pG X aJaK kaMI.....
HUHU.........

Saturday, November 14, 2009
Anonymous  

Hello all
buy isotretinoin
It was first used as chemotherapy medication for treating brain cancer and pancreatic cancer.
[url=http://www.faceuptoit-youcan.com/]accutane drug[/url]
From the time the drug was introduced there were known teratogenic effects and pregnancies were discouraged.
http://www.faceuptoit-youcan.com/ - buy accutane online
When studies showed that Vitamin A is good for the skin, a retinoic acid derivative was developed.

Wednesday, December 02, 2009
Anonymous  

Hi
http://www.lookformyspace.com/ - generic clonazepam

Here are some significant insights on the drug Klonopin:
a) Like other antiepileptic drugs, Klonopin enhances the risk of suicidal tendencies.
[url=http://www.lookformyspace.com/]clonazepam mg[/url]
25 mg/day and gradually increased to 1 mg after 3 days.
klonopin pharmacy

An oral disintegrating tablet, Clonazepam is easy to use.

Wednesday, December 09, 2009
Anonymous  

Hello
xanax price
Also, you should avoid Xanax if you are taking antifungal drugs.
[url=http://www.lefoudelile.com/]xanax sale[/url]
Low price, no hidden fees, worldwide delivery.
http://www.lefoudelile.com/ - xanax sale
It is important that you don’t take 2 doses at the same time.

Wednesday, December 16, 2009
Anonymous  

Hi,
http://www.hammondneighbors.com/ - klonopin drug
Klonopin has been around for nearly two decades now, and has already helped millions of individual anxiety sufferers worldwide deal with their problem.
[url=http://www.hammondneighbors.com/]klonopin pharmacy[/url]
Klonopin is meant to be a short term anxiety solution(2-4 months), as continued use can lead to dependency.
buy klonopin
If you are someone who lives daily with anxiety and is seeking to end this menace of the mind then look no further than this article.

Saturday, December 19, 2009

Post a Comment

There was an error in this gadget