Related Posts with Thumbnails

Ke Pendalaman atau Ke bandaR?  

Posted by K I R I M A R U~

KUALA LUMPUR: Lebih ramai guru lelaki diperlukan bagi menjalankan tugas sebagai guru disiplin, memudahkan penghantaran ke sekolah pedalaman dan sesuai dengan hasrat menjadikan sukan elemen penting mulai tahun depan.
Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Puad Zarkashi, berkata disebabkan faktor itu pihaknya akan mengambil lebih ramai guru lelaki, malah berusaha untuk memastikan pengambilannya seimbang, dengan masing-masing 50 peratus di antara guru lelaki dan perempuan.
Menurutnya, sehingga April 2010, nisbah guru lelaki dan perempuan di sekolah rendah dan menengah kerajaan serta bantuan kerajaan di seluruh negara ialah pada kadar 1:2.

“Sebab itu antara faktor kita mahu seimbangkan guru wanita dan lelaki, kerana guru lelaki ini kita dapat tumpukan mereka untuk menjalankan tugas sebagai guru disiplin, untuk memudahkan penghantaran mereka mengajar di sekolah pedalaman, sebab guru lelaki lebih sesuai dihantar ke pedalaman kerana faktor keselamatan.

“Kita akan menjadikan sukan sebagai elemen penting mulai tahun depan, sebab itu kita memerlukan lebih ramai guru lelaki,” katanya, menjawab soalan Senator Datuk Azizah Abd Samad mengenai kuota pengambilan dan masalah kekurangan guru lelaki, dalam soalan lisan, di Dewan Negara, di sini, semalam.
SUMBER : harian metro 27/4

KIRIMARU :    oh ~ ~ ~ bertugas dengan ikhlas....

This entry was posted on Tuesday, April 27, 2010 at Tuesday, April 27, 2010 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 CLICK HERE 2 COMMENT

bgus laa mcm tu...
dimana jua berada, jalankan tugas dgn amanah & ikhlas...

rezki ada dimana2...

semoga berjaya...

Tuesday, April 27, 2010

TEPI SKET!!!

ke bdnr atau pndalaman?

knp tak ke si gadis???
emmmhhhhh...

Wednesday, April 28, 2010

akak white rose : tq akak..
hehe 2 la cogan kata terbaik

bertugas dengan ikhlas!

Thursday, April 29, 2010

dina : haha si gadis suma da kawen sume ikot laki jela haha

kalo x kawen dok kat pendalaman punye...

so dina kawen la awal2 ok ahaha jgn lupa jemput lak tau.. lala

Thursday, April 29, 2010

Post a Comment