Related Posts with Thumbnails

APA CERITA SEBENARNYA NI? WHAT HAPPEN?  

Posted by K I R I M A R U~


Dikala diriku sebuk diselubungi pelbagai kerja dan kejadian aneh........
diriku berjaya jua untuk menyebukkan diri untuk membuat post heeee....

ceritanya bermula apabila seorang guru pelatih sedang mengajar subjek bahasa melayu murid bermasalah pendengaran yang muridnya terdiri daripada 2 perempuan 3 lelaki... 1 orang berbangsa melayu dan 2 orang berbangsa cina dan 1 berbangsa india.... 1malaysia!
setting masa sebelum dan selepas raya cina..

cerita bermula.....
(ayat menggunakan bahasa isyarat)

cikgu H : murid2 mggu depan raya cina kn?

murid2 : ya ya... btol btol btol

cikgu H : siapa yang berbangsa cina dalam kelas ni?

murid : amoi dengan lengcai

cikgu H : ye btol... amoi bleh x bagi kawan2 dan cikgu buah limau ?

*guru menarik perhatian murid saja.. bukan mintak btol2 pon.. )

Amoi : x boleh *muka siyess* cikgu...

Cikgu H : kenapa x boleh?

Amoi : bapak saya marah bagi melayu makan.

Cikgu H : kenapa x boleh bagi melayu?

Amoi : salah Dosa...



Situasi 2

Cikgu H : Siapa suka baca surat khabar?

murid : (semua angkat tangan)

Ali : bapak saya hari2 ada beli baca kat rumah.

Lengchai : ada beli, bapak saya surat kabar melayu ada cina ada..

Cikgu H : Amoi , bapak ada beli surat khabar ?

Amoi : ada , surat khabar cina

cikGu H : melayu punya macam cikgu bawak ni ? ada ?

Amoi : x boleh baca .. salah... dosa

Cikgu H: kenapa salah ? dosa ?

Amoi : bapak marah .. x boleh beli baca.. salah dosa..

Cikgu H : okey siapa mengajar awak , cikgu cina atau melayu..

Amoi : melayu

Cikgu H : okey skarang cikgu xnk ajar awak sebab awak cina nnt bapak awak marah dosa...

guru pelatih meneruskan P&P


dimana silapnye neh?
hadoi menjadikah gagasan 1Malaysia kita ni sebenarnya?

selain guru di sekolah ibu bapa di rumah juga perlu menerapkan nilai2 perkauman nilai2 murni pada kanak2 masa kini.. murid akan lebih cenderung kepada persekitaran harian dan pergaulan mereka. guru akan sekadar mengajar dan cuba menilainya pada persekitaran sekolah sahaja.. Lain2???

KIRIMARU :
kesedaran pada diri sendiri seperti anjakan paradigma untuk keluar dari pemikiran yang negetif dan berikhtiar mencari penyelesaian terhadap masalah dan rintangan yang dihadapi dalam proses pengajaran dan pembelajaran.

This entry was posted on Thursday, March 11, 2010 at Thursday, March 11, 2010 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

8 CLICK HERE 2 COMMENT

heihh..betul tuhh..

ibu bapa kena mainkn peranan gak dlm menjayakan gagasan 1Malaysia ni..

aman damai kalau suma pegang pd gagasan ni..insyaAllah.. :)

nice story..

Thursday, March 11, 2010

ish...ish...ade jugak kaum lain yg mcm 2 ek...dahsyat sungguh...agaknya dia salah ertikan "salah dosa" tu agaknya...

muahahaha...

Thursday, March 11, 2010

nURHAYATI :

HEHE BTOL 2 ... SY PON MASEH MENCARI2 PLATFOM APA IMALAYSIA NEH
HEHE..

THANXS =)

Friday, March 12, 2010

KAK WHITE ROSE:

HAHA MACAM2 KAUM ADE MACAM2 PERSEPSI..

HEHE SALAH DOSA 2 BERMAKSUD X BOLEH LA 2.. BENDA YANG DILARANG BUAT HUHU
BAHASA ISYARAT NI MMG TERBELIT2 SKET.
MST AKAK PRO BHSA ISYARAT NEH.. =)

neway thanxs 4 comment =)

Friday, March 12, 2010

OIT KIMISAI:

AKU X BIZI LANGSUNG DOL...
HAHA KO YG WAT2 BIZI CARIK SPONSER KAN?

MUAHAHAHA.... RILEX BRO GURAU JEK =)

Friday, March 12, 2010

hahaha kelakar doh!

Monday, March 15, 2010

haha lampu neon

terhibur nampak... lala

Sunday, March 21, 2010

TEPI SKET!!!

art dowh aiyyy...

cam ni pun ad ke??
cm ni ke cgk?
emo!
yg papa c amoi 2 plak ap hal?
x kn sume ny dosa..
aduh!

Thursday, April 01, 2010

Post a Comment

There was an error in this gadget