Related Posts with Thumbnails

"ABANG " [ PART 2]  

Posted by K I R I M A R U~

Abang hanya tersenyum lantas bersalaman untuk ke sekolah untuk menjadi pelajar Pra - U dengan harapan yang maseh kabur.....

Abang menghidupkan enjin motosikal Kriss miliknya yang maseh baru dan berkilat... " ermm nk g ambik Aslam dulu la... semalam da janji dengan dia "  Abang memecut laju meninggalkan rumahnya.

" Lammm... ooo.. Lammmm cepat la sikit kita da lambat ni "  Abang memanggil kawan baiknya... yang terkenal dengan sifat lambatnya.....

Apabila tiba di perkarangan sekolah mereka berdua melihat ramai manusia yang berbaju putih berseluar hitam sedang berbaris untuk mendaftar pada hari tersebut.

" Lam .. nasib kita mmg kat sekolah ni ke ? dari form 3 sampai la Pra - U ni... " Abang merungut... "ala sabar la .. mungkin rezeki kita belum sampai lagi..  yang mana ada tu kita sebat jela.. " Aslam menenangkan "

Selepas selesai mendaftar mereka beriringan berdua ke kelas Pra -u T1..... " amende plak ni Lam ada T1 ni "
" ntah la... xpe jap g kan ada taklimat... ko jangan la serabutkan keadaan " Aslam sedikit membebel...

Sesi taklimat dikendalikan oleh Cikgu Ibrahim yang lebih dikenali sebagai Cikgu Undertaker WWF berdasarkan perwatakkan dan raut wajah beliau. " huh mmg ganas la muka cikgu ni tapi dalam hati ada taman ni " kata Aslam yang asyik menggosok hidungnya yang tidak gatal.

"  Ye para pelajar sekalian.. anda sepatutnya berasa bertuah kerana masih diberi peluang untuk meneruskan pengajian di peringkat ini.. kamu perlu berbangga dengan diri sendiri kerana kamu telah berjaya mencapai kecemerlangan dalam akademik lantas kamu dipilih untuk terus menyambung pengajian di Pra -  U ni.." cikgu Undertaker bermadah untuk pelajar - pelajar baru Pra - U .

Hari pertama sudah berlalu.. Senior - senior Pra - U memberitahu bahawa seminggu pertama ini adalah minggu pengurusan pelajar baru atau dikenali minggu orentasi .. Abang dan Aslam masih terfikir - fikir dan tercari - cari hala tuju minggu orentasi ini diadakan.

" Abang , petang ni apa program ? nak g main skateboard ke x? " pertanyaan menenangkan fikiran oleh Aslam  " ala tengok dulu la... akwan , amin , omar , daus , redo semua tak ada la... nnt aku talifon ko bagitau berita terkini ek?" Abang memberi alasan kepada Aslam yang masih menggosok hidungnya yang tidak gatal ... " yelah kalau macam tu " Aslam menjawab..

Pada hari kedua mereka di alam Pra - U mereka dihujani dengan taklimat - taklimat yang berlimpah ruah mengenai sistem akademik di alam Pra - U... selesai taklimat kini tiba masa abang - abang senior mengambil alih tugas untuk sesi perkenalan dan ice braking.. " Lam ice breaking tu apakenda plak "  " ish tu pon ko tak tahu ke ? ice breaking ni aktiviti suai kenal la sambil minom air ais " Abang menggaru kepalanya.

Apabila tiba pada sesi suai kenal Abang terpandang seorang gadis misteri yang pernah Abang kenali dulu....

BERSAMBUNG>......

This entry was posted on Tuesday, July 27, 2010 at Tuesday, July 27, 2010 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 CLICK HERE 2 COMMENT

ala..da besambung?hehe.bru amik feel jap.ecece.=p

Tuesday, July 27, 2010

Arra Jasmy :

hehe ikuti kisah abang yang seterusnye... tq2 support !!

Wednesday, July 28, 2010

sila hantar utk edit sblom pos eh..hahaha

Wednesday, July 28, 2010

Post a Comment